tisdag 9 november 2010

Igång!

Så, då var jag äntligen igång med min alldeles egna blogg. Rent egoistiskt kan jag skriva precis vad jag känner för utan att behöva oroa mig om ifall de på facebook tröttnat på fotografier och statusuppdateringar om ännu en liten virkad vän.

Har nog egentligen alltid varit ganska kreativ och pysslig, och under min föräldraledighet med mitt första barn har det hela verkligen fått utlopp. Svärmor förser mig med garner och virknålar och fantastiska mönster hittar man ju lite här och där. Började virka för att ha något att göra medan guldklimpen sov. Liksom de flesta så började jag med en sån här:

 
Ganska bra blev den, och fylld av tillförsikt fortsatte jag. Hittade mönster på små hästar hos Jannas Amigurumisar (garngalning.blogspot.com). Gav mig på en liten Russ, som så småningom hade planer på att få åka barnvagn med Dotter som barnvagnshänge:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar