måndag 6 december 2010

Födelsedagsbak

Ettårsdagen närmar sig med stormsteg. Min födelsedag gick i det närmaste obemärkt förbi. Lite grattis på facebook, några sms och två vänner som ringde. Liten middag på kvällen med mina föräldrar och min morfar. Jag antar att det är så att få barn, att hamna lite i periferin. Har dock inte så mycket emot det, familjen har ju en ny huvudperson och jag antar att jag får vara stolt över att spela den viktigaste birollen i Dotters familjedrama.

Till den stora ettårsdagen hör då såklart kakbaket till. Hade på förhand gjort rulltårtor som ska bli någon bakelsevariant när jag tänkt klart. Lördagen gick så i husmoderns tecken, ugnen slogs igång vid elva, maken och Dotter skickades iväg till Ikea och Mediamarkt och så bakades det tills goda vänner kom på provsmakning vid fem.

I ärlighetens namn ska jag säga att vi fortsatte baka på kvällen sedan. Pepparkakshjärtan. Har en sats till mördegskakor liggandes i kylen att baka senare i veckan, och sedan kommer vi väl in på julgodiset framåt fredagen. Radiotårta och knäck måste det ju vara. Ingen ska komma och säga att ett födelsedagsfika hos oss inte har allt man kan önska och lite till!








3 kommentarer:

  1. Nej, efter vad jag minns så är man ju totalt fullmatad efter en enda liten tunn skiva radiotårta... så redan där har man passerat allt man kan önska... så det måste ju vara och mycket till... Du får komma och hjälpa mig julbaka i mitt nya kök sen... även om det verkar bli efter jul... ;) Ses på lördag!

    SvaraRadera