lördag 22 januari 2011

Inspiration

Om vi tar upp till nock så får vi ju vind på var sida om vardagsrummet, över barnrummen och över vårt sovrum. Man skulle kunna bara spika igen så man har vägg hela vägen upp och en vindslucka åt vart håll vilket ger en bra förvaring för allehanda bråte. Eller så kan man tänka att man inte ska ha så mycket bråte och göra något roligare av utrymmet... Hittade lite mer inspiration när jag letade runt på Sköna hem. 

Havsvy på Resarö - Sköna hem

De har fiffigt nog satt speglar längst bak för att reflektera ljuset i rummet, eller är det riktiga fönster?


Skräddarsydd citypuls - Sköna hem

Även denna är trevlig, lite min tanke om hur vinden kan se ut nerifrån, fast vår blir ju i miniatyr jämfört med denna. Sen tänker jag mig ett riktigt räcke och inte ett i plexiglas, så man sliper se all bråte nerifrån. Skulle kunna bli bra!

Måste säga att de har en snygg, men väldigt läskig trapp, den skulle knappt jag våga gå i och ännu mindre låta någon annan gå i. Diskret är den ju i alla fall!

Vindsvåningen blir ju ett perfekt krypin för tonårsbarn. Om vi gör så här har vi plats för fem barn i huset om förutsättningen är att de ska ha varsitt rum. Puh. Vi tar en sak i taget, men mysigt verkar det i vilket fall tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar