onsdag 5 januari 2011

Nu är glada julen slut slut slut...

Nä, inte än, jag vet. Men med mer barr på golvet än på granen kan jag inte riktigt motivera granens existens i vårt hus. I bara farten är det ganska skönt att slänga ut allt vad tomtar och julgrejor heter också. Välkommen våren! Jag hörde faktiskt talgoxen sjunga sin cykelpumpsmelodi igår.
Vi har nu firat andrajul med farmor och farfar, faster och farbror och Dottern har fått ännu fler paket att öppna. Skiva och bok med Mamma mu går ju alltid hem, fina bokstäver som bildar dotters namn och så söta stolar och bord från Kids concept.


Tapeterna är nerrivna i Dotters rum, spackel är inhandlat, men tiden går alldeles för fort och ett litet rum känns som ett evighetsprojekt. Nåja, lika bra att göra det ordentligt så blir det bra och så kan man tillåta sig själv att slarva lite mer den dagen det ska tapetseras över.

Låg vaken till två inatt och funderade på lister, golv och tapeter. Min senaste tanke är att flytta takluckan ur Dotters rum till allrummet för att slippa vara där inne och trängas när man ska upp och ner till vinden. Ska se om det är enkelt genomförbart. Nej, nu ska jag få lite gjort medan Dotter sover middagsluren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar