onsdag 19 januari 2011

Sol och gott humör

Vad är det som lyser så starkt i mina ögon? Vem har tänt den stora lampan utanför vårt fönster? Ska man inte spara på energin och dimmra ner lite? Morgonpromenaden med Dotter och hundarna var bland den bästa på länge. Njuter i fulla drag av mina lediga onsdagar, det är nog den bästa dagen på veckan. Har gjort två bra arbetsdagar och ska göra två till, men först bara stanna upp och tar en paus. En ledig onsdag kan liknas vid den där härliga stunden på dagen när man kan sitta ner med en kopp kaffe och bara njuta. En välbehövlig paus mitt i att längta till. Dotter somnade innan vi var av uppfarten, men hundarna och jag bestämde att det ändå var välbehövligt med en promenad för kropp och sinne. Så här när jag kommit in igen kan jag inte förstå varför jag inte fortfarande är ute. Nej, vänta... vad är det som doftar så gott ifrån köket? Aaaah, kaffe!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar