fredag 11 februari 2011

Möbelmässa


Har varit på underbar möbelmässa och belysningsmässa på Älvsjömässan idag. Det var ett lätt kaos på vägarna, men det var bara några lastbilar som stod och blinkade längst vägarna.

Halva mässan bestod var miljö och halva bestod av möbler och belysning tänkt till privat miljö. Vi började med hemmiljö. Dessa sittkuddar är tillverkade av segelduk. Lite roliga.
Man kan belägga ytor med olika material. Märkte att flera företag roade sig med pressat trä på sina bänkar och skåp. Bilden till höger är tänkt som en garderobsdörr och beläggningen är metall. Lite roligt.

Resesällskapet var mest intresserade av LED-belysning, och jag var såklart mest intresserad av grejer till nya huset.






En sittpuff i cafét. Mysigt att ha på fler ställen tycker jag. Gillade extra mycket att tårtbitarna i puffen var olika stora.










Julhysteri fanns det gott om...

 Fina lampor till vardagsrummet???
 Kollade på dämpning till vårt vardagsrum. Ljudnörden jag bor med (läs Maken) tycker om bra ljud och då får man väl försöka göra något bra av det hela. Detta företag kunde formpressa ljuddämpningsmaterial av vilket tyg man ville. Bara att skicka det till dem så gjorde de något snyggt och praktiskt.






Lite andra snygga dämpningsplattor. Något att fundera på till vårt vardagsrum!











När jag nu har ett stort, fint päronträd så måste jag
ju såklart ha en fin rund bänk runt trädet. Det som vore riktigt läckert vore ju att ha en hel bänk runt trädet som man drar runt det när det är litet och som man inte kan få av när det blir stort. Lite sent för det dock om vi ska tänka på vårt päronträd...

 I avdelningen extrem fanns bland annat detta badkar i form av en klacksko helt klädd i mosaik. Även väggarna bakom är helt och hållet i mosaik. Klicka på bilden så ser du varje bit!
Och vem skulle inte vilja ha denna lampa hemma? Öh... Nä, jag vet faktiskt inte vart den skulle passa in, men den fanns ju med i utställningen så någon är väl tänkt att den ska passa åt.










 En dusch med belysning. Nä, jag tror inte det, men lite roligt och annorlunda var det såklart. Tror däremot att jag skulle vilja ha en sådan här plafond i duschen den dag jag renoverar den så man kan stå under och känna hur regnet strilar...




Mamman testar Pilips nya lampa som går att "dimmra" om till alla möjliga och omöjlga färger. Lite rolig, men tyvärr inte så snygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar