fredag 17 juni 2011

Alla djur...

Varit ensam hemma (med Dotter och två hundar) sedan i onsdags. Mer rätt är väl att säga att Maken inte varit hemma. Väntar i detta nu på att han ska rulla in på uppfarten. Nåja, lite mer press på sig själv som förälder får man ju när man har allt ansvar själv. Det hela satte nog sina spår och i morse var jag fruktansvärt trött. Det var inte Dotter. Puss och kram och "mamma, mamma, MAMMA!!!" klockan halv åtta. Sovmorgon visserligen, men hjälpte inte ändå. Fortfarande blundandes så funderar jag på hur jag kan få sova bara några minuter till. Tänker att jag kan skicka henne på uppdrag till hennes rum och tillbaks, då tjänar jag säkert en halv minuts sömn till. Och skickar jag henne efter rätt sak så kanske hon kan leka med den ett tag själv i sängen så jag kan få en minut ytterligare. Det får därför inte vara en bok, för de ska ju mamman läsa för henne. Jag tänker ett tag, sen kommer jag på att hon har ju fyra små plastdjur inne i bokhyllan, lätta att hitta och som hon dessutom gillar att leka med. "Hämta alla djur. " Säger jag åt Dotter. Hon knatar iväg med bestämda steg, rotar runt ett tag och kommer sedan tillbaks tomhänt. Jag tycker nog att det var lite märkligt att hon inte hittade djuren och skickar åter iväg henne med samma uppmaning: "Hämta alla djur". Med lika bestämda steg knatas det återigen iväg och efter en halv minut så släpper Dotter en bok i ansiktet på mig. Jag ger upp och bestämmer mig för att det är morgon. Pottbestyr, frukost och ännu en dag på rull...

Vi plockade undan nu ikväll för att Dotter skulle sova. I min säng ligger boken jag fick i huvudet i morse. Blir lite full i skratt när jag ser titeln: "Godnatt alla djur"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar