lördag 2 juli 2011

Överkastet

Och så kom det efterlängtade regnet, den gråmulna dagen som varar från morgon till kväll utan risk till minsta solchans. (Okej, lite sol kom det, men det ignorerade vi tappert.) Egentligen så märkte jag det innan jag tittade ut. Jag märkte det på mitt mycket goda morgonhumör. I en vecka har jag vaknat och velat dra något gammalt över mig och sova vidare tills regnet kom och det är lite svalare, men så idag så vaknade jag, pigg, oförskämt glad och frågade Maken om han ville ligga kvar lite medan jag gick upp och ordnade frukost. Glad hustru = glad make. På förmiddagen blev lapptäcket till Dotters säng klar (efter att ha legat till sig några månader) och nu är nästan taket till klädkammaren klart. Lycka. Fler regniga dagar önskas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar