lördag 20 augusti 2011

Om erfarenhet...

Nåja, så ny i gänget är jag inte, har ju jobbat med mitt arbetslag i ett halvår nu, men de flesta har nog jobbat där minst sedan skolan grundades. Inte riktigt, men min närmsta kollega besitter en enorm kunskap om hur saker ska vara och fungera och det är bara att suga åt sig och lära. Ett bra exempel fick jag på detta när vi planerade första dagen för nya
klasserna på skolan. En utflykt klockan halv tio till närliggande gräsyta skulle det bli med medhavd matsäck. Jag ville ju inte vara den som var den, men både smhi och yr sade att det skulle bli regn. Mycket regn. Hela dagen. Utan pardon. Påtalade detta; vad gör vi om det regnar? Svaret jag fick var lika enkelt som självklart. Det har aldrig regnat när vi gått iväg första skoldagen så det kommer det inte göra på måndag heller. Tittade in på vädersidorna nu alldeles nyss, och nu har de ändrat. Inget regn kommer det bli. Visst för att man har stort inflytande som erfaren lärare, men jag visste inte att man kunde styra vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar