lördag 13 augusti 2011

Vi har fått en konstig ko...

Tja, lite garn över, och så sprang vi förbi några kossor sist vi var ute. De var faktiskt bruna med skära mular. Söta kor tyckte jag och gick hem och gjorde denna sockersöta variant av en kalv. Någon mamma till den blir det inte. Den får bli adopterad av de tidigare virkade svartvita kreaturen. Maken tyckte jag gick lite över gränsen när kalven fick en blomma i håret(?!), men jag tyckte nog egentligen själv att gränsen var passerad för länge sedan.

Förresten kan jag stolt berätta att jag sprungit varannan dag ända sedan mina 5,25. Känner mig mycket hurtig, även om jag sist bara orkade 2. Det tar på krafterna att springa så ofta märker jag, men Maken påstår att det bara är att fortsätta på inslagen bana så ska det gå enklare igen sen. Jag tror honom inte riktigt, utan känner att om jag fick vila en vecka så skulle jag ha betydligt mer krut i benen. Nåja, vi kör på så får vi se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar