söndag 11 december 2011

Tvååringar

Sådär, nu kan julen komma. Nu har undertecknad firat ännu ett år för en vecka sedan, och Dotter hade sitt tvåårskalas igår. Hon har längtat ända sedan hennes mamma firades med frukost på sängen och paket. Gått runt och myst och tänkt ut hur det ska vara. Gula ballonger var beställt. Tårta skulle det vara, helst gul. Och så glass. Paket skulle hon få. Inget särskilt innehåll var önskat, mest att få paket. Och så har hon pratat om alla gäster som skulle bjudas...

Lördag morgon vaknade hon med ett leende på läpparna och tryckte sin näsa mot min. "Grattis på födelsedagen", sade jag. "Igen mamma" svarade hon och mös ännu mer. Fick säga grattis fyra gånger innan hon väckte sin pappa och ville att han också skulle säga grattis till henne.

Nu vid söndag lunch har sista gratulanterna åkt hem, och Dotter sover middag i uterummet. Jag tror att eftermiddagen kommer bli full med lek. Mycket ätande och lagande av mat vid nya spisen. Mycket förmaningar åt sin mamma. "Akta fingrarna, varmt mamma" säger hon. Men goda pannkakor lagar hon åt mig i vilket fall. Ska nog ändå passa på att äta något ordentligt nu innan hon vaknar så jag står mig någorlunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar