onsdag 18 april 2012

Onsdagstankar

Saker blir inte alltid som man tänkt sig. Planen var ju att jobba hela vägen fram till skolungarnas sommarlov, men den planen skulle visst få revideras. Hårda ord från liten bestämd barnmorska och så får jag snällt gå och berätta för chefen att sista dagen blir tisdag före Kristi himmelsfärd. Plötsligt går antalet jobbdagar att räkna på mina händer och fötter och den stora livsförändringen som en bebis och att bli tvåbarnsmamma innebär kom väldigt nära.

Denna vecka har hittills spenderats med lilla sjuklingen och jag kan inte annat än tänka på hur livet blir efter sommaren. Känner mig rätt rastlös av timmar med varmt barn klängande runt halsen på mig i soffhörnet, men trött. Maken tar läggningen i kväll, och jag hade tänkt få en egen stund att virka lite på ett projekt. Efter en ambitiös matlagning hällde jag dock lite kokande olivolja på mig, så jag antar att kvällen får fortsätta spenderas med ena tummen i ett glas med kallvatten. Som sagt; saker blir inte alltid som man tänkt sig. (Men maten blev god.)

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag ville gratulera dig och din familj till det kommande tillskottet, så kul!
    Hoppas dottern kryar på sig snart och din tumme läker fort. Ta hand om er!
    Kramar
    Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marie!!! Nu är det fredag och sjukdomarna snart ett minne blott. Lite fint väder på det här så är livet snart perfekt :)

      Radera