torsdag 16 augusti 2012

Dockhus

När mamma var liten flicka snickrade hennes morfar ett dockhus åt henne. Jag tog över huset när jag var liten, då med nya tapeter och ny färg. När Dotter föddes så började jag i min tur att "renovera" med lite nya tapeteter och nya golv, nymålade innertak, lite fönsterfoder och annat pill.

Idag bestämde jag och mamma att det var en bra dag att ta fram huset och låta familjen Katt flytta in. Dotter blev otroligt glad. Att huset var gult var såklart ett stort plus tyckte hon. En hel del möbler finns, lite har jag köpt nytt men förutom några "startgrejor" får möblerna vänta till födelsedag och jul.

Idag när Maken nattade Dotter så passade jag på att leka lite... Och om sisådär 30 år kanske det är en ny liten människa som ska ha det här huset... Den som lever får se!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar