söndag 4 november 2012

Barnrum!

Lillasysters rum är nu äntligen klart! Om du vill plåga dig med förebilder så hittar du dem här. Fortfarande behövs det ju lite tavlor och andra små attiraljer, men huvuddragen är där.

Har använt min käre far till att modifiera en IKEA-klädförvaring (Originalet var för hög, så han kapade och limmade och fixade sådär som ´nästan´ bara min pappa kan) och så modifierade jag IKEA-gardiner. Blev en kappa istället för längder och med det fina lila tyget med skogskänsla som tydligen var de flestas favorit här på bloggen (omröstningen är avslutad).
 Högt upp i Stringhyllan från 50-talet!

Den underbara vaggan, ja, den har min morfar och mormor gjort till mig för sisådär 30 år sedan när jag var liten nog att rymmas i den...
 ...och gungstolen är min farmors.
Bäst i rummet enligt Lillasyster är ändå alla vimplarna och den fina fina lampan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar