lördag 9 februari 2013

Paket!

Har du hört talas om Äskekärr? Du vet, det där stället som ligger mellan Gräfsnäs och Nossebro... Nähä, inte det. Nä, det hade faktiskt inte jag heller. Men kan du tänka dig, just där ligger det en liten garnaffär som heter Härvan i Äskekärr och just där hade de Tilda i färg nr 9 kvar.

Nr 9 är den optimala färgen för ansikten, pajdegar och kakor och just den färgen har Svarta Fåret bestämt sig för att sluta göra. Tydligen var den inte tillräckligt populär. Jag missade att den utgick och kunde inte bunkra, men nu ska jag ha så jag klarar mig ett bra tag!

Nu undrar du förstås hur det kom sig att jag kontaktade just denna lilla butik. Då ska du veta att det inte var den första på min lista. Jag arbetade mig långsamt utåt ifrån min bostadsort och alla andras bostadsorter i familjen och vänkretsen, men överallt var det slut. Alla stora affärer hade såklart haft utförsäljningar av garnet och i storstäderna så hade kakvirkande människor handlat upp allt nr 9 för länge länge sedan. Så tänkte jag att en liten garnaffär mitt ut i ingenting som har öppet några eftermiddagar i veckan måste vara min bästa chansning, och tänk, jag tänkte rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar