tisdag 5 mars 2013

Morgon hos oss!

Dotter har stängt in sig gråtandes i tvättstugan. Tydligen var flingorna redan var framtagna när hon vaknade. Rutinerna på ändan, det var ju hennes morgonbestyr!

Maken ligger på alla fyra nedanför trappen med pannan ner i marken och håller sig om foten, man kan missa sista trappsteget. Ja, och slå i tårna sisådär tre gånger om dagen. (Har en teori om att han är för lång och att signalerna till fötterna går lite för långsamt...)

Lillasyster försöker tappert lära sig vad man kan hålla sig i när man vill gå och vad som helt enkelt inte funkar. Lådor funkar inte. Inte heller hundar. Eller sladdar. Mamman blir så upprörd när man försöker bita i dem dessutom... Men oj, vad det kliar och jämrans tand som varit NÄSTAN ute i två veckor nu...

Jag torkar balsamet ur mitt högra öra (varför hamnar det alltid just där) och gör mig redo. Heldagsshopping med min lilla mamma. Precis vad jag behöver efter den här morgonen!

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni hittade något fint att shoppa!
    Och i morgon är en annan dag...
    / Gunilla

    SvaraRadera
  2. O ja! Vi kom hem med fulla påsar, tomma plånböcker precis som det ska vara!

    SvaraRadera