fredag 7 februari 2014

Virkade tofflor!

Ett par tofflor bad Dotter mig att virka i höstas. Ett typiskt snabbt och lätt projekt, som jag kanske skulle ha gjort på en gång. Men det kom så mycket annat i vägen. Jular och sånt där.
Men nu så!
Och snabbt och lätt gick det!
Färger fick de välja själva.
Dotter var inte helt nöjd med Lillasysters färgval. För lite rosa tyckte hon.
Lillasyster däremot var helnöjd!

Mönstret jag utgick ifrån var ett för vuxenfötter och så modifierade jag det så det passade barnfötter istället!
Här är mönstret jag utgick ifrån, och såhär kan det se ut när man modifierar mönster!
Lite krångligt kanske, men de sitter som en smäck! (Det underlättar att ha lite barn-tv på när man virkar direkt på foten...den sprattlar så förskräckligt annars!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar