torsdag 10 mars 2016

Gör om gör rätt...

Det skulle ju bli ett par ulliga mysiga vantar till Dotter. Hon valde ju en fin grön som vi tyckte funkade så bra med den röda jag hade hemma.

Mudden på vanten gick ju bra men när mönsterstickningen var gjord så var det bara att inse. Vissa färger gör sig inte i mönsterstickning. Det blev bara en gröt av alltihop, och även jag och Dotter som visste att det skulle vara ett rådjur på vanten hade svårt att utskilja det. Lillasyster (som trots allt just sett Bambi på tv) hade inte en blekaste aning om vad mönstret skulle föreställa.

Jahopp.

Gör om, gör rätt.

Och snälla, ge mig en bruksanvisning på hur jag vet om två färger funkar tillsammans eller ej!


Visste du förresten att Bambi inte är ett rådjur utan en hjort. Det vet jag, men först efter helgens film med Lillasyster. Känner att jag levt i villfarelse i hela mitt liv.

Ungefär som när jag faktiskt för första gången riktigt läste på påsen och insåg att det stod hjorthornssalt och inte hjortronsalt...den senare är jag kanske mer ensam om, men den bjuder jag på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar